חיפוש

"עשה ואל תשכח" המדריך למתאמן המתחיל והוותיק.

מאיפה להתחיל ואיך?

במעט כל חודש אני מקבל פניות ממתאמנים לעתיד (-;  ששואלים אותי רון מאיפה להתחיל, אני רוצה להתחיל את המסע האישי שלי לכושר בריאות וביטחון..

האמת שזאת שאלה שאני משער שענו עליה לפחות עשרות אלפיי פעמים בעבר

לראייה (אם אני מגגל את הצירוף "מאיפה להתחיל להתאמן")

: (About 189,000 results (0.27 seconds) Google.

אז זה לא אומר שאין להתייחס אל השאלה אם המון מנסים לענות עליה, אחרי הכל אם נצליח לגעת בעוד מתלבט או לעזור לעוד מתאמן נוסף אנחנו את שלנו עשינו.

הטוויסט שאני מוסיף לתשובתי כשאני עונה על השאלה מאיפה להתחיל היא הנגיעה גם במתאמנים הוותיקים מרגיש לי שלפעמיים דווקא המתאמנים הוותיקים יותר הם אלה הצריכים תזכורת לחלק מהנקודות שבחרתי לגעת בהם.

לכן אשלב בין טיפים למתאמנים חדשים אשר בדרכם לתוכנית אימונים למתחילים (במודגש) לבין טיפים למתאמנים וותיקים אשר התאמנו במשך כמה חודשים ואפילו שנים (רגיל).

  • התחלת שגרת אימון יכולה להיות צעד גדול עבור אנשים רבים, אבל זה לא חייב להיות מאיים. אחרי הכל זהו צעד משמעותי עבור בריאות טובה.

כמתאמנים וותיקים עלינו לגלות סובלנות ונכונות עבור מתאמנים אשר רק מתחילים את דרכם, כולנו עשינו טעויות בהתחלה ללא ספק.

  • חשוב לדבר עם הרופא משפחה שלכם כדי לוודא שאתם בריאים מספיק כדי להתחיל שגרת פעילות גופנית וכדי למנוע סיכונים פוטנציאליים.

כמתאמנים וותיקים חשוב שנערוך בדיקות תקופתיות אצל הרופא משפחה על מנת לראות היכן אנו עומדים.

  • הגדירו יעד ספציפי ומציאותי לכושר שלכם, כגון ירידה של 0.5-1% בשבוע משקל גוף, רצוי לשלב בנוסף מטרות יכולת כגון ביצוע X שכיבות סמיכה/עליות מתח.

כמתאמנים וותיקים גם אם השגנו חלק מהמטרות הראשונות שהצבנו חשוב להמשיך ולשאוף ליעדים חדשים זה הדלק שלנו ויעזור לנו להישאר במשחק ולא להישחק ולהשתעמם.

  • עקבו ומדדו את ההתקדמות שלכם, בחלק גדול מהמקרים זה מה שיניע אתכם להמשיך.

workout log זה רעיון לא רע ואפילו הייתי אומר כמעט must have.

  • יש לשקול לשכור מאמן מקצועי לפחות למספר מפגשים. מאמן טוב ייתן לך את הכלים הדרושים להתחיל ולהמשיך את מסע הכושר שלך ולהבטיח שאתה מתאמן בצורה בטוחה ויעילה.

זוג עיניים נוסף על תוכנית האימונים (מאמן שאתם סומכים עליו ומבינים שהוא יכול לעזור) יכולה לעשות הבדל נפלא! כמאמן בעצמי "מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי".

  • תוכנית אימונים מלאה תכלול גם עבודה סיבולתית וגם עבודת כח. אירובי יעזור לשפר את הכושר הקרדיווסקולרי שלך, בעוד שאימוני כוח יעזרו לנו בתהליך חיזוק שרירים שבגופנו ובנייתם.

כמתאמנים וותיקים אל לנו לזנוח עבודה סיבולתית כמו שלעיתים קורה אם המטרה שלנו היא להיות בריאים יותר.

לסיכום, כניסה לשגרת אימונים יכולה להיות חוויה חיובית ומתגמלת עם הדרכה והכנה נכונה. שוחחו עם הרופא שלכם, הגדירו מטרה ריאלית, שכרו מאמן במידת הצורך, התחילו בקטן והתמקדו בעקביות, ולוותיקים שבנינו זכרו לנהוג בנימוס עבור החדשים בין אם בפארק או בחדר הכושר. והכי חשוב היו סבלניים לתוצאות, שכן הן לוקחות זמן ועקביות.

כמובן שבמידה והחלטתם לשכור את שירותיו של מאמן תמיד אמליץ להיוועץ באיש מקצוע מתאים על מנת ללוות אתכם לעבר המטרות שלכם

לצורך הדוגמא עבדכם הנאמן מעביר שיעורStrength  בסטודיו Motive8 אימון כושר שיכול להיות המקום שבתקווה יעזור לכם להתאהב ולהיכנס לכושר.

במהלך שיעור הסטודיו ניגע במגוון מרכיבי כושר שיועילו רבות למתאמנים חדשים ומתקדמים עם התייחסות מלאה אל הפרט.

במידה ורלוונטי עבורכם או עבור בן משפחה תוכלו לחייג אלינו – 0559857988

ונשמח לעזור בדרך לחיים איכותיים ועצמאות גופנית!

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

חוסר סימטריה בשרירים
פעילות גופנית

מהי וכמה מומלץ לנו לבצע? (המלצות ארגון הבריאות העולמי) לפני שנגיע לכמה למה ואיך, קודם נרצה להבין מה מוגדר כפעילות

קרא עוד >>
אימון עיצוב וחיטוב
עיצוב וחיטוב

אימון עיצוב וחיטוב היום ברור לגמרי עד כמה שמירה על כושר ופעילות גופנית חשובה לבריאות ומשפיעה על התחושות שלנו, רמת

קרא עוד >>
הישארו בקשר!
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם