חיפוש

אימוני כוח למתחילים

אימוני כוח למתחילים – הדרך הנכונה

אימוני כוח מהווים חלק חשוב בתוך מגוון האימונים שישנם לשיפור הכושר ולחיזוק הגוף. אימוני כוח מבוססים על חיזוק שריר מסוים או קבוצת שרירים כשהחיזוק נעשה באמצעות התנגדות השריר לכוח המופעל כנגדו. הכוח יכול להיות משקל הגוף עצמו (כן, רגל השוקלת כמה ק"ג  זאת התנגדות בפני עצמה) אך גם עזרים כמו משקולות, רצועות TRX, כדור כבד ועוד. חשוב לכל אחד לבחור באימון כוח המותאם לכושר שלו ולתקופה בה הוא מתאמן. אימוני כוח למתחילים צריכים להיות בנויים בצורה מותאמת לרמת המתאמן. קפיצה לעומסים גבוהים מידי יכולה ליצור עומס ולהביא לכך שלא תהיה התמדה באימונים לאורך זמן והדבר הוא חשוב כדי להביא לשיפור אמיתי ותוצאות.

מה כוללים אימוני כוח למתחילים?

אימוני כוח למתחילים דומים במהות שלהם לאימוני כוח מתקדמים יותר, אך עם מתן דגש רב יותר על מיומנויות הבסיס, תנועות הבסיס ולמידה איטית וסבלנית של יסודות האימון. כשמתחילים לא תמיד יודעים באיזה משקל לבחור, ולשם כך צוות המאמנים שלנו מנוסה ויכול לסייע בבחירת המשקל המתאים לרמת המתאמן. העבודה באימון תהיה על כל קבוצות השרירים: כתפיים, גב, ידיים, רגליים, חזה, בטן ובהדרגה נחווה שיפור במשקלי העבודה וברמת הביצוע.

למה עוד חשוב לשים לב?

אימוני כוח למתחילים צריכים להיות גם בתדירות מתאימה. למשל, לא מומלץ לעשות אימון יום אחרי יום. כדאי לתת לשרירים זמן לנוח וגם לבנות רקמת שריר, פעולה שהגוף עושה במנוחה בעקבות מאמץ של השריר. כדאי להתחיל מאימונים בין פעמיים לשלוש בשבוע, כשמשך כל אימון כשעה. להדרגתיות יש חשיבות רבה בבניית התהליך בצורה נכונה יותר. במיוחד כשמתחילים מומלץ לעשות זאת במסגרת שיעור מובנה בסטודיו בליווי מאמן ולא כאימון בחדר כושר.

בסטודיו Motive8 של ספיר ורון במודיעין מכבים רעות ישנו מגוון של אימונים לכל הרמות, כולל מתחילים וגם לקבוצות שונות כמו הגיל השלישי, ילדים ונוער לפני צבא. ניתן לבנות תוכנית אימונים וגם תפריט תזונתי. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

הישארו בקשר!
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם