חיפוש

האם אני מבוגר מדי בשביל להתאמן?

התשובה הקצרה היא – לא!

הוכח כי פעילות גופנית מועילה לאנשים מכל הגילאים כולל אנשים בני תשעים ויותר.

מבוגרים רבים פעילים על בסיס יומי ורואים מכך הטבות נפלאות.

השפעות מועילות של פעילות גופנית סדירה נצפות בכל שלבי מהלך החיים, החל מהצעירים עד המבוגרים ביותר. בשנים האחרונות, מחקרים רבים מיקדו את תשומת הלב שלנו ביתרונות של פעילות גופנית סדירה בקרב קבוצות של קשישים שנחשבו בעבר כ"מבוגרים מדי" או "שבריריים מדי" אשר השתתפו בפעילות גופנית.

רבים מהמבוגרים באוכלוסייה אינם חושבים על עצמם כמועמדים לפעילות גופנית. הם לא מודעים ליתרונות הרבים שיכולים לצבור כתוצאה מפעילות גופנית.

הנה כמה מהיתרונות המרכזיים:

איבוד עצם: גם גברים וגם נשים מאבדים את צפיפות העצם כשהם מזדקנים, כאשר נשים לאחר גיל המעבר מאבדות עד 2% בכל שנה. אימוני כוח הוכחו במספר מחקרים כמועילים כנגד ירידה בצפיפות העצמות. עצמות חזקות יותר מובילות לפחות שברים והפחתת הסיכון לנפילות ופציעות, פעילות גופנית יכולה לעזור למבוגרים לחיות בעצמאות לאורך זמן.

הקלה על כאבי דלקת מפרקים ניוונית:

תנועה יכולה למעשה לעזור להפחית את הכאב והנוקשות של דלקת פרקים. פעילות גופנית מומלצת לדלקת פרקים כוללת פעילות קרדיווסקולרית בעצימות נמוכה, אימוני כוח (בעיקר ביצוע תרגילים בטווחי תנועה מלאים).

בעזרת פעילות זו, ניתן להוריד לחץ ממפרקים כואבים על ידי חיזוק השרירים שמסביב.

  • מסייעת במניעת מחלות כרוניות: פעילות גופנית מספקת אפקט מגן מפני שורה של מחלות כרוניות, כולל מחלות לב וכלי דם, סרטן המעי הגס, סוכרת, השמנת יתר ויתר לחץ דם. אם כבר יש מחלה כרונית, פעילות גופנית יכולה למזער את התסמינים. ואפילו לעזור להפחית ירידה קוגניטיבית. מטה אנליזה מיוני 2019 מצאה כי מתאמנים מעל גיל 60 אשר סובלים ממחלת אלצהיימר הראו פחות ירידה קוגניטיבית כאשר ביצעו פעילות גופנית.
  • משפרת את מצב הרוח: בפשטות, פעילות גופנית גורמת לנו להרגיש טוב. ועוזרת להקל על תסמיני חרדה ודיכאון, להגביר את תחושת ההרפיה וליצור תחושה כללית של רווחה ורוגע. מחקר משנת 2019 על גברים בוגרים בני 65 מצא כי היתרונות של פעילות גופנית לשיפור מצב הרוח נמשכים גם בגיל מבוגר.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עיצוב וחיטוב הגוף
חזרות אפקטיביות

מהן חזרות אפקטיביות? המונח חזרות אפקטיביות מתייחס לחמש החזרות האחרונות לפני כשל, אלו החזרות המאתגרות ביותר אבל כנראה שאלה החזרות

קרא עוד >>
הישארו בקשר!
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם